• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, upplysning

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Eftersom dom inte lagligt har någon fordran kvar förstår jag inte hur dom får göra det.

Sedan att kolla om du tagit nya skulder är väl inget dom ens bör vara intresserad av.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Min skuldsanering slutade faktiskt 31 januari.
Så dom tog 1 februari.
Den jag snackade med pratade bara runt att det var rutin osv för kolla ev ny skuldsättning.
Tog dom en creditsafe upplysning eller?

Dom ska bara ta och skita i det, för dom har inte med det att göra överhuvudtaget! När ens sanering är SLUT, så ska dom bara ta och skita i vad vi gör…

Förlåt hur jag uttrycker mig, men deras härskarbeteende är direkt vedervärdigt!!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Eftersom dom inte lagligt har någon fordran kvar förstår jag inte hur dom får göra det.

Sedan att kolla om du tagit nya skulder är väl inget dom ens bör vara intresserad av.
Nä och dom har inte ens med det att göra överhuvudtaget!!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Inga feta böter direkt om man nu gör det.


 

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Tog dom en creditsafe upplysning eller?

Dom ska bara ta och skita i det, för dom har inte med det att göra överhuvudtaget! När ens sanering är SLUT, så ska dom bara ta och skita i vad vi gör…

Förlåt hur jag uttrycker mig, men deras härskarbeteende är direkt vedervärdigt!!
Ja creditsafe det stämmer.
Hade jag inte gått in och läst här ikväll så hade inte reflekterat över det på samma sätt.

Men den jag pratade med ville se så jag inte dragit på mig nya skulder att det är rutiner att kolla efter. Upplevde svaren som rätt flummigt.
Sen nämnde hon att mina ärende är stängda men sen fick jag att dom vill ha betalt för en skuld som jag har dubbelkollat att den ingick i skuldsaneringen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ja creditsafe det stämmer.
Hade jag inte gått in och läst här ikväll så hade inte reflekterat över det på samma sätt.

Men den jag pratade med ville se så jag inte dragit på mig nya skulder att det är rutiner att kolla efter. Upplevde svaren som rätt flummigt.
Sen nämnde hon att mina ärende är stängda men sen fick jag att dom vill ha betalt för en skuld som jag har dubbelkollat att den ingick i skuldsaneringen.
Mest troligt kommer dom alltså göra samma på mig i nästa månad för då är min sanering slut !
Jag kommer TOK RINGA dom och bli den fruktansvärda BITCH jag kan bli !
Helt ok att dom tar upplysningar under pågående sanering, men absolut inte efteråt !
 

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Mest troligt kommer dom alltså göra samma på mig i nästa månad för då är min sanering slut !
Jag kommer TOK RINGA dom och bli den fruktansvärda BITCH jag kan bli !
Helt ok att dom tar upplysningar under pågående sanering, men absolut inte efteråt !
Ja.
Att dom tar när saneringen är aktiv är fine.
Men hade ingen koll på att dom inte får ta efter faktiskt fråns jag läste här.

Jag kollade med fogden och allt var fine där, men kanske dom sitter och lirar på en omprövan det tar väl ett litet tag innan det når fogden så kanske ringer dit om 1 vecka eller 2.

hade varit så skönt att vända blad och öppna nästa kapitel i livet.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Intrum tog en creditsafe på mig Dan efter saneringen var avslutad…
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ja.
Att dom tar när saneringen är aktiv är fine.
Men hade ingen koll på att dom inte får ta efter faktiskt fråns jag läste här.

Jag kollade med fogden och allt var fine där, men kanske dom sitter och lirar på en omprövan det tar väl ett litet tag innan det når fogden så kanske ringer dit om 1 vecka eller 2.

hade varit så skönt att vända blad och öppna nästa kapitel i livet.
Jag tror nog att Du kan känna dig säker med att saneringen är klar. Intrum är bara avskum som vill jävlas.
Och nej, självklart får ingen ta en upplysning på en om det inte finns ett legitimt skäl och Intrum har inget legitimt skäl längre för din sanering är avslutad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp